2008. augusztus 26., kedd

A megatánctól jutott el a Vámpírok báljáig

Baranya Dávidot a közönség a Megatáncból ismerhette meg, a megmérettetésen a művész a harmadik helyen végzett. A táncos azóta a Fehér Vámpír szerepében aratott sikert Budapesten és Berlinben, két filmforgatásban is részt vett, s még egy virágüzletet is nyitott.

  • Az utóbbi hónapokban a Kaméleon és a Made in Hungária felvételein dolgozott. Milyen feladatot kapott ezekben a filmekben?

    Mindkét alkotásban a tánckarban szerepeltem, s nagyon élveztem a forgatásokat, hiszen a filmkészítés teljesen eltér a televíziós munkától, s jó volt megismerkedni ezzel a világgal is. A Made in Hungáriánál castingon esett rám a választás, a Kaméleonba pedig ismerősök hívtak. S a forgatásokon ismét találkoztam néhány Megatáncossal, köztük Túri Lajossal.

  • A televíziós versenyt követően a Szegedi Kortárs Baletthez is hívták táncolni, végül azonban a szabadúszást választotta.

    Sajnálom, hogy nem tudtam elfogadni a meghívást, hiszen jó a társulat, s az általuk bemutatott koreográfiák. Végül a sérült térdem miatt mondtam nemet. Az állandó társulat azonban hiányzik, hiszen a Megatánc előtt egy évig a Budapest Balett tagja voltam.

  • Viszont így lehetősége van arra, hogy különböző műfajokban is kipróbálja magát…

    Rengeteg mindennel foglalkozom, hiszen másfél év kihagyás után ismét versenytáncolok, idén állandó partneremmel, Gulyás Katával már arattunk egy győzelmet. Ősszel három hazai megmérettetés is vár ránk. Bár lényeges a jó helyezés, számomra mindig az a legfontosabb, hogy azt érezzem a versenyen: kitáncoltam magam. S szerencsés vagyok, hiszen egyéves németországi szerződést kaptam. Szeptembertől az oberhauseni színházban alakítom a Vámpírok báljában a Fehér Vámpírt. Ezt a felkérést egyébként a berlini sikernek is köszönhetem, hiszen tavasszal a szerepet két és fél hónapon alatt, hatvan alkalommal keltettem életre a német fővárosban.

  • S mit szólt az oberhauseni szerződéshez a családja?

    A berlini vendégszereplésem alatt naponta tartottuk interneten a kapcsolatot, édesanyám többször meglátogatott, s így lesz ősztől is. A rengeteg felkérés mellett pedig kevés időm jut a magánéletre… Ráadásul ősztől még egy főiskolát is elkezdek, mert lényegesnek tartom, hogy diplomát szerezzek.

  • A Fehér Vámpír bőrébe először a Magyar Színházban bújt. Sőt, táncos létére énekel, s prózai jelenetei is akadnak a musicalben…

    A Vámpírok báljára Budapesten is szereplőválogatást tartottak, akárcsak Berlinben. S amikor kiválasztottak erre a figurára, volt bennem jócskán félelem, de sokat segített a rendező. Azt pedig már kiskorom óta vallom, hogy minden megtanulható. Gyerekként ugyanis mozgáskoordinációs zavaraim voltak, s azt mondták, sosem lesz belőlem táncos…

  • S Oberhausen mellett itthon is folytatja a Vámpírok bálja sorozatát?

    Igen, hiszen augusztus 21-től ismét látható két hétig a musical, s az év végén is lesznek belőle előadások. Emellett a hónap végén, 22-én és 23-án még egy különleges, operát a prózával vegyítő Rómeó és Júlia-produkcióban is szerepelek Egerben.

  • S már most gondol a jövőre, hiszen Mazzo di fiori néven virágüzletet nyitott. Honnan jött az ötlet, hogy ilyen vállalkozásba kezdjen?

    Egy kedves ismerősöm vetette fel ezt az elképzelést, s társultam hozzá. Bár korábban sosem gondoltam ilyen szalonra, és nem is fogok virágokat válogatni, azért igyekszem kivenni a részem a tennivalókból.
R.ZS. - Színes Kéthetes

Nincsenek megjegyzések: