Az egyik sorozat ifjú tehetségeket kutat fel, nekem pedig megadja a lehetőséget, hogy részről részre felfedezzem, milyen kifinomult mozgással megáldott fiatalemberek, érzékeny, alázatos, szerény és kitartással küzdő táncosok vannak ebben a picike kis országban meg a határain túl, Marcelházán is. Ettől a műsortól megkaptam a lehetőséget, hogy hétről hétre meghatódhassak azon: ez az érzékeny és lírai Dávid gyerek (Baranya Dávid) másfél-két percben egy fergeteges balett-eclogában kap szárnyakat a színpadon, s hogy ettől a gyönyörű repüléstől talán néhány emberrel több fogja azt mondani, nocsak, a balett nem is olyan nézhetetlen, aminél ki kell kapcsolni a készüléket. A másik műsor bulvárorientáltabb: sztárokra építve azzal szórakoztat, hogy a még oly botlábú, darabos mozgású kedvencekből is heti gyúrással mit tud kihozni egy profi táncos. És itt nekem a profi táncos a fontos, nem pedig a táncra felkért, ismert személyiség, trendi szóval, celebrit teljesítménye. A profi táncos, aki nemcsak a reflektorfényben bemutatott produkcióval nyűgöz le, hanem táncpedagógiai rátermettségével is, ahogy a próbateremben „betöri” a nem profikat. S azzal, ahogy ezzel az iszonyatos strapával, ami a tánc, megküzd. Sokat vesztenénk vele, ha a műsor lefutása után a képernyőről eltűnnének olyan, nemzetközi versenyeken is előkelő helyeken végző táncosok, mint Angyal András, Südi Iringó vagy Faluvégi András.
Még valamiről szólnak számomra ezek a táncműsorok. Arról a kisugárzó gyengédségről, arról a szemlátomást erősödő rajongásról, amellyel ezek az egymás számára az elején ismeretlen táncosok adásról adásra közelebb kerülnek egymáshoz. Vetélytársakként – hiszen versenyről van szó – is képesek társulattá kovácsolódni. De ez már csak így van a tánc világában.
(Bővebb információ a www.baranyadavid.hu oldalon olvasható.)
Publikálta: ÚJ SZÓ ONLINE
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése